Let's talk the walk!
Idag har Tony Leidenkrantz från Leidenkrantz & Partners föreläst om varumärkesprocessen, ledarskapet och kundupplevelsen för oss i Sveriges Kommunikatörer. Något som satte igång både tankar och diskussioner, framför allt om hur allt hänger ihop och hur viktigt det är att vara äkta i en transparent värld. Viktigare än någonsin faktiskt - exemplen är så många där ett företags förtroende och värde har rasat i ett enda slag. (Volkswagen som färskast exempel).
Kommunikatörens roll i varumärkesarbetet kommer att fortsätta stärkas av den digitala utvecklingen menar Tony. Det gäller att kunna omvandla och tolka all information och de enorma mängder data som finns, till insikter, budskap och berättelser. Talk the walk helt enkelt.
Hur ser du förresten på ditt eget personliga varumärke? Att vara sig själv är ju mer än fullt tillräckligt men kanske är det uppfriskande och värdefullt att ta in varumärkesfunderingarna till sin egen person och utsätta sig själv för en stunds gap-ananlys?
Vem är du och vad står du för? Hur vill du bli uppfattad av andra och skiljer det sig från hur du uppfattas av andra idag?
Some food for thoughts!
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
-
Joacim ölander » SEKTION M - EN TRILOGI - 26 SEPTEMBER: ”Hej Christina Helt suveräna böcker! De har blivit mina absoluta favoriter och ja..”
-
Kersti Strömblad » RÅMANUS KLART!: ”Tur att din man kom hem och realitetsanpassade... Det blir spännande att läsa di..”
-
Lindha Jonsson » SEKTION M - EN TRILOGI - 26 SEPTEMBER: ”Jag har precis läst klart tredje delen i Sektion M, så som den slutar måste det ..”
-
Mario » POLIS- OCH SKATTERAZZIA PÅ VÅR RESTAURANG: ”Känns som Nordkorea!!!”
-
Inger Hansson » INGRID BERGMAN NR 7 -DIRIGENTEN: ”Ser fram emot att få läsa om Ingrid Bergman igen. ”