Let's talk the walk!

Idag har Tony Leidenkrantz  från Leidenkrantz & Partners föreläst om varumärkesprocessen, ledarskapet och kundupplevelsen för oss i Sveriges Kommunikatörer. Något som satte igång både tankar och diskussioner, framför allt om hur allt hänger ihop och hur viktigt det är att vara äkta i en transparent värld. Viktigare än någonsin faktiskt - exemplen är så många där ett företags förtroende och värde har rasat i ett enda slag. (Volkswagen som färskast exempel). 

Kommunikatörens roll i varumärkesarbetet kommer att fortsätta stärkas av den digitala utvecklingen menar Tony. Det gäller att kunna omvandla och tolka all information och de enorma mängder data som finns, till insikter, budskap och berättelser. Talk the walk helt enkelt.

Hur ser du förresten på ditt eget personliga varumärke? Att vara sig själv är ju mer än fullt tillräckligt men kanske är det uppfriskande och värdefullt att ta in varumärkesfunderingarna till sin egen person och utsätta sig själv för en stunds gap-ananlys? 

Vem är du och vad står du för? Hur vill du bli uppfattad av andra och skiljer det sig från hur du uppfattas av andra idag? 

Some food for thoughts!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Anonym » JAG ÄR EN SOCIAL ENSAMVARG:  ”Ordet ensamvarg är något som gruppmänniskor har satt på människor som är ensamma..”

  • drea » I en sal på lasarettet:  ”hahaha, ibland kan en inte vinna :)”

  • Hakon Håkansson » FUCK JANTE!:  ”Hallå tjejen,kul att läsa dina rader oj oj det är faktiskt så det pirrar i kropp..”

  • Maria Öjerskog Borrling » I en sal på lasarettet:  ”Hi hi hi, så levande o roligt du beskriver situationen! Säkert många som känner..”

  • Pia Gummesson » DETTA LIV - DETTA NU:  ”Längtar till nya böcker av dig”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln