Information vs kommunikation
Att förädla information till kommunikation är en konst.
Man vet när det är rätt. När det som kom-municeras går rakt in i hjärtat, fastnar i huvudet och leder till handling.
Och man vet gubevars när det inte har blivit så bra. När information som sänts ut aldrig getts en sportslig att nå in. Obearbetad eller ogenomtänkt, för mycket eller bara väldigt tråkig.
Igår besöktes Sveriges Kommunikatörer av Ulrika Good, prisbelönt copywriter, bloggare, kåsör och inte minst twittrare med många tusentals följare. Men. Enbart kvinnor i föreläsningssalen. Har kvinnor lagt patent på det här med att kommunicera? Jag vill inte tro det! Men hur som, vi som var där fick ta del av Ulrikas kunskaper och insikter om hur man gör kommunikation av information. Mycket inspirerande!
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
-
Joacim ölander » SEKTION M - EN TRILOGI - 26 SEPTEMBER: ”Hej Christina Helt suveräna böcker! De har blivit mina absoluta favoriter och ja..”
-
Kersti Strömblad » RÅMANUS KLART!: ”Tur att din man kom hem och realitetsanpassade... Det blir spännande att läsa di..”
-
Lindha Jonsson » SEKTION M - EN TRILOGI - 26 SEPTEMBER: ”Jag har precis läst klart tredje delen i Sektion M, så som den slutar måste det ..”
-
Mario » POLIS- OCH SKATTERAZZIA PÅ VÅR RESTAURANG: ”Känns som Nordkorea!!!”
-
Inger Hansson » INGRID BERGMAN NR 7 -DIRIGENTEN: ”Ser fram emot att få läsa om Ingrid Bergman igen. ”