Värderingar bortom orden

Hur gör man för att en organisations värderingar ska blir mer än bara ord? Vad är det som gör att det som uppstår och fyller gruppen blir till känsla, engagemang och ett vi?

Sveriges Kommunikatörer har just arrangerat ett seminarium med Hans Nordfors från Manpower/ Experis. Ett företag som under många många år arbetat med sina kärn-värden.

Vad ledorden People, Knowledge och Innovation står för sitter i ryggmärgen och motsvarar numera självklara sätt att agera på. Och det är väl det som är en del av hemligheten. Att man aldrig får tappa fokus och tro att värderingsarbetet är klart. Och att det börjar med ord. Ord som förklaras, repeteras och exemplifieras. Som blir till naturliga beteenden. Som sprider sig och smittar av sig. Storytelling at its best!

Etiketter: kommunikation

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Anonym » JAG ÄR EN SOCIAL ENSAMVARG:  ”Ordet ensamvarg är något som gruppmänniskor har satt på människor som är ensamma..”

  • drea » I en sal på lasarettet:  ”hahaha, ibland kan en inte vinna :)”

  • Hakon Håkansson » FUCK JANTE!:  ”Hallå tjejen,kul att läsa dina rader oj oj det är faktiskt så det pirrar i kropp..”

  • Maria Öjerskog Borrling » I en sal på lasarettet:  ”Hi hi hi, så levande o roligt du beskriver situationen! Säkert många som känner..”

  • Pia Gummesson » DETTA LIV - DETTA NU:  ”Längtar till nya böcker av dig”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln