Hur hörs och syns du?

Att läsa och snabbt besvara mail verkar stadigt sjunka i angelägenhetsgrad tycker jag. En fd kollega till mig poängterade att han i princip bara läste de två, tre första raderna i ett mail. Resten gick ’down the drain’. Om det var viktigt förutsatte han att det skulle komma påminnelser.

Och än verkar det inte finnas något stopp på det ökande flödet, bruset och suset med mail, nyhetsbrev, Twitter, FB, Insta.. . Ja ni vet. 

Så hur gör man då, för att nå ut och inte minst nå in? Är film det nya svarta? Det verkar så.

Under 2019 kommer 80 procent av all internettrafik att vara video. (Prognos av Cisco.) Enligt samma källa föredrar 59 procent av besökarna på en webbplats att se en film före att läsa en text om båda finns tillgängliga på sidan. Puh! Men här på Ketchup sysslar vi än så länge med det vi gillar allra bäst: skrivna ord. I alla fall ett tag till…

Den 1 mars håller Sveriges Kommunikatörer kurs i att egenproducera film. Hänger du med?! 

Bild: www.freepic.com

Etiketter: kommunikation

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Håkan » STORYTEL INTE BARA LJUD:  ”Framåt bolag det... https://www.avanza.se/placera/telegram/2017/09/19/storytel-s..”

  • Anna Helgesson » ATT TÄNKA LÅNGA TANKAR:  ”Så viktigt! Hade digital detox hela juli och nästan hela augusti. Tog bort faceb..”

  • Marie » SKRIVVECKA 3 - EN FEMTEDEL KLAR:  ”Bra jobbat! Följer inläggen å försöker hinna med ;) 3500ord i veckan är mitt mål”

  • Lotta » JAG ÄR HELT ENSAM:  ”Å så spännande lika mycket som du älskar processen att skriva älskar jsg den sam..”

  • Pia » JAG ÄR HELT ENSAM:  ”Gullig hund. Väntar till Maj månad spännande”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln