Hur hörs och syns du?

Att läsa och snabbt besvara mail verkar stadigt sjunka i angelägenhetsgrad tycker jag. En fd kollega till mig poängterade att han i princip bara läste de två, tre första raderna i ett mail. Resten gick ’down the drain’. Om det var viktigt förutsatte han att det skulle komma påminnelser.

Och än verkar det inte finnas något stopp på det ökande flödet, bruset och suset med mail, nyhetsbrev, Twitter, FB, Insta.. . Ja ni vet. 

Så hur gör man då, för att nå ut och inte minst nå in? Är film det nya svarta? Det verkar så.

Under 2019 kommer 80 procent av all internettrafik att vara video. (Prognos av Cisco.) Enligt samma källa föredrar 59 procent av besökarna på en webbplats att se en film före att läsa en text om båda finns tillgängliga på sidan. Puh! Men här på Ketchup sysslar vi än så länge med det vi gillar allra bäst: skrivna ord. I alla fall ett tag till…

Den 1 mars håller Sveriges Kommunikatörer kurs i att egenproducera film. Hänger du med?! 

Bild: www.freepic.com

Etiketter: kommunikation

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Anonym » JAG ÄR EN SOCIAL ENSAMVARG:  ”Ordet ensamvarg är något som gruppmänniskor har satt på människor som är ensamma..”

  • drea » I en sal på lasarettet:  ”hahaha, ibland kan en inte vinna :)”

  • Hakon Håkansson » FUCK JANTE!:  ”Hallå tjejen,kul att läsa dina rader oj oj det är faktiskt så det pirrar i kropp..”

  • Maria Öjerskog Borrling » I en sal på lasarettet:  ”Hi hi hi, så levande o roligt du beskriver situationen! Säkert många som känner..”

  • Pia Gummesson » DETTA LIV - DETTA NU:  ”Längtar till nya böcker av dig”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln