Hur hörs och syns du?

Att läsa och snabbt besvara mail verkar stadigt sjunka i angelägenhetsgrad tycker jag. En fd kollega till mig poängterade att han i princip bara läste de två, tre första raderna i ett mail. Resten gick ’down the drain’. Om det var viktigt förutsatte han att det skulle komma påminnelser.

Och än verkar det inte finnas något stopp på det ökande flödet, bruset och suset med mail, nyhetsbrev, Twitter, FB, Insta.. . Ja ni vet. 

Så hur gör man då, för att nå ut och inte minst nå in? Är film det nya svarta? Det verkar så.

Under 2019 kommer 80 procent av all internettrafik att vara video. (Prognos av Cisco.) Enligt samma källa föredrar 59 procent av besökarna på en webbplats att se en film före att läsa en text om båda finns tillgängliga på sidan. Puh! Men här på Ketchup sysslar vi än så länge med det vi gillar allra bäst: skrivna ord. I alla fall ett tag till…

Den 1 mars håller Sveriges Kommunikatörer kurs i att egenproducera film. Hänger du med?! 

Bild: www.freepic.com

Etiketter: kommunikation

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Annelie Högberg Eriksson » NÅDASTÖTEN den 16 FEBRUARI:  ”Ett mästerverk igen av dej! Du är duktig att få en att tro man vet slutet innan ..”

  • Susanna » 3 nya lagom vanor:  ”Nämen så bra ! Du kommer att vara i trakterna flera gånger i veckan :-) ”

  • Helene » 3 nya lagom vanor:  ”Visst är meditation beroendeframkallande! Synd bara att man inte kan förklara de..”

  • Pia » Oj - DET BRINNER!:  ”Men herre Gud så otäckt , stackars dig! Tur att du inte kom till skada det är än..”

  • Lotta » Oj - DET BRINNER!:  ”Usch, tur att det inte blev värreBrand är verkligen något man inte vill vara med..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln