Mer än igår, mindre än imorgon

Jag har förlorat mig i analysen. Några dagar in i Digital marketing crash course på IHM har jag tagit mig några fler lökskal in i verktygen och systemen som mäter, undersöker och analyserar våra digitala fotspår.

Enligt statistiken lägger en person som jag fem timmar i veckan bara på sociala medier. En ökning med 40% sedan 2013. Låter svindlande mycket men högst troligt…
I åldersspannet 16-25 år spenderas i genomsnitt nästan 10 timmar i veckan på sociala medier. Och med 
tanke på att Facebook har mer än 1,5 miljard aktiva användare, Instagram ökar, Pinterest ökar, What’s up och Snapchat ökar…
så kommer vi nog aldrig mer spendera så lite tid på sociala medier som vi gör nu! Var hänger du?

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Pia » VAD HÄNDER??:  ”Bra att det kommer nya böcker av dig,saknar dina härliga böcker ”

  • Mats Hansson » NOVELLTÄVLINGEN AVGJORD:  ”Kul, som en ketchupflaska rinner ”Älskade Jeanette” ut och vinner er novelltävli..”

  • Mats Hansdon » NOVELLTÄVLINGEN AVGJORD:  ”Kul, som en ketchupflaska rinner ”Älskade Jeanette” ut och vinner er novelltävli..”

  • Anonym » JAG ÄR EN SOCIAL ENSAMVARG:  ”Ordet ensamvarg är något som gruppmänniskor har satt på människor som är ensamma..”

  • drea » I en sal på lasarettet:  ”hahaha, ibland kan en inte vinna :)”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln