REDIGERING & IMPROTEATER 

I måndags började jag en kurs i improvisationsteater. Jag gick dit med känslan hos en 6-åring inför första skoldagen: Förväntansfull, lite rädd, nervös, adrenalinsprallig och uppskruvad. Jag mötte 11 likasinnade personer där! Så roligt, så många skratt och vilka utmaningar man ställdes inför. Det här passade verkligen mig. Efter två timmar var jag helt slut i huvudet och hade fått skratta  så tårarna rann.

Improteater, lekar och utmaningar bygger synapser i hjärnan och det behöver jag. Att sitta och mumla för sig själv hela dagarna med redigering av ett manus där jag letar ord, vrider meningar, flyttar om i ett stycke eller efter ett tag bestämmer mig för att stryka den där konstiga meningen som jag inte kan få ordning på bygger inga nya synapser i hjärnan!

Just nu sitter jag och högläser mitt manus - ett effektivt sätt att upptäcka meningar som är felbyggda, upprepas, behöver tas bort , skrivas om, eller flyttas i stycket. 

När jag är klar med det så ska jag göra en sista jakt på vissa småord som jag överanvänder... sedan... på fredag ska jag börja redigera NÅDASTÖTEN!

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Annelie Högberg Eriksson » NÅDASTÖTEN den 16 FEBRUARI:  ”Ett mästerverk igen av dej! Du är duktig att få en att tro man vet slutet innan ..”

  • Susanna » 3 nya lagom vanor:  ”Nämen så bra ! Du kommer att vara i trakterna flera gånger i veckan :-) ”

  • Helene » 3 nya lagom vanor:  ”Visst är meditation beroendeframkallande! Synd bara att man inte kan förklara de..”

  • Pia » Oj - DET BRINNER!:  ”Men herre Gud så otäckt , stackars dig! Tur att du inte kom till skada det är än..”

  • Lotta » Oj - DET BRINNER!:  ”Usch, tur att det inte blev värreBrand är verkligen något man inte vill vara med..”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln